Sabtu, 16 Januari 2010

Rio Wa Hansamu Desu

Topik: Yesus a/ Tuhan yg menjelma manusia tanpa Dosa,,,Muhammad????

Kiriman 1
Rio Wa Hansamu Desu menulis10 jam yang lalu

Anda mungkin akan setuju bahawa perkara-perkara yang dilakukan oleh Muhamad adalah dosa yang besar. Oleh sebab Muhamad telah melakukan dosa-dosa ini, lalu dia memang sangat perlu meminta pengampunan. Persoalan ialah: “Siapakah yang menebus dosamu?“ Yesus mengatakan bahawa Dialah yang membayar untuk menebus dosa kita. Islam tidak mengajarkan bahawa baik Allah ataupun Muhamad yang akan menebus dosa. Bagaimana dosamu akan ditebus, atau adakah Allah membenarkan sesuatu dosa dan tidak membenarkan dosa yang lain?

Sesetengah orang mungkin berpendapat bahawa dosa boleh dilakukan selagi orang itu mengakui dirinya orang Islam. Orang Islam pada abab ini membunuh orang Kristian dan melakukan pembunuhan besar-besaran di seluruh desa-desa di Sudan, Nigeria, dan Indonesia. Ketika orang yang disebut Kristian membunuh orang Islam, orang akan berpendapat bahawa orang Kristian tersebut telah melawan sifat Kristus. Ketika orang Islam membunuh orang Kristian, yang menyembah Allah yang Sejati, saya tidak pernah mendengar orang mengatakan bahawa orang Islam tersebut melawan sifat Muhamad.

Maafkan saya kerana terlalu berterus-terang, namun tindakan orang Islam membunuh orang yang menyembah Allah harusnya berhenti. Ketika orang Islam cuba menjustifikasikan tindakan pembunuhan mereka kerana nabi mereka (Muhamad) juga melakukan hal ini, maka orang lain akan mempunyai syak wasangkan tentang nabi mereka, Allah mereka yang memansuhkan kata sendiri , dan asal usul Islam.

LIHAT TOPIK

1 komentar:

  1. hmmmm

    tulisan anda bukan lah suatu kejujuran, tp hanya luapan emosi yang anda tujukan untuk menyudutkan agama tertentu, bila anda melihat islam dari dalam, maka saya yakin nada tidak akan berkata seperti ini, Nabi muhammmad tidak mengajarkan untuk membunuh, dalam hal jihad membela agama ALLAH jika memang membunuh atau suatu keharusan yang jika tidak membunuh maka kita yang terbunuh atau agama ALLAH akan runtuh maka dalam hal ini membunuh dibenarkan.

    namun bila dalam koridor tatanan masyarakat, anda bisa liat sendiri betapa ajaran islam sangat toleran.

    selama islam tidak di usik. tidak di lecehkan, tidak di hina apa lagi diperangi, maka umat islam sangat toleran. anda bisa lihat arab saudi yan gmerupakan negara satu satu nya di dunia yang menggunakan hukum islam, silahkan anda cek disana apakah terjadi penindasan/pembunhan non muslim di negara tersebut. seharusnya jika memang islam mengajarkan untuk membunuh non muslim, maka di arab saudi akan terdapat data yang menunjukan angka pembunuh terbesar, karna di sana selain mayoritas penduduk nya muslim undang undang yang di gunakan adalah undang undang islam

    BalasHapus